Skrivkrampen har slagit till

Skrivkrampen har slagit till och det verkar omöjligt att producera ens en mening.

Men lugn, även litterära stjärnor kan skrivkramp.

Yann Martel drabbades exempelvis av en hela nio år lång skrivkramp efter Berättelsen om PiI. Och efter sjutton år med Harry Potter så vet i sjutton om inte även J. K. Rowling kände en liten förnimmelse av den beryktade skrivkrampen.

Det sägs att succé har förmågan att göra väldigt konstiga saker med en skrivande människa och hennes kreativitet. Nu vill jag ingalunda påstå att min blogg är en succé av den kalibern. Eller ens i närheten, om jag ska vara riktigt ärlig. Men jag känner mig i gott sällskap om man säger så.

Jag kan dock dela med mig av lite bloggfakta: Sedan den 8 januari har jag skrivit 54 inlägg. 51 har kommenterat ( heja! heja!) och sammanlagt har bloggen nästan 2000 views. Det är väldigt bra för att vara en ny blogg säger min dotter och ler uppmuntrande.

Men just nu säger det som sagt stopp. Men bara för idag. Imorgon tar vi nya tag! På återseende!

Leave a Reply

