Inspirerande om Instagram

IMG_0642

Jag gillar Daniel Breitholz bilder på på Instagram. Och med denna tweet genererade han i ett nafs hundratals nya följare. Det är genialiskt. eller hur?

En annan bra inlägg om Instagram hittade jag på Silicon Valley blogg. Här får vi möta Joey Mena, en helt vanlig kille som har 235 000 följare i fotoappen Instagram. Så fort han får lite tid över, och på kvällar och helger, fotograferar han och lägger ut sina foton på Instagram.

Själva hemligheten bakom många följare menar han är:

“Jag började följa människor, kommentera, gilla och hitta och vara aktiv i communityn där jag hittade andra att inspireras av. Jag använde många hashtaggar i början, men inte så mycket längre. Men att vara aktiv är det bästa sättet att skapa ett community.”

I princip gäller samma sak för alla social medier, tycker jag.

Leave a Reply

