Bilder och nya bloggbekantskaper #blogg100

Det absolut bästa med att vara med i #blogg100 är – förutom hjärngympan – att man hittar en massa nya intressanta bloggar och människor. Igår fann jag Susanne Hultmans fantastiska blogg, Susannes foton. Hennes underbara bilder är som poesi. Det är en blogg som jag definitivt kommer att komma tillbaka till – ofta.

I en kommentar till ett av mina tidigare inlägg om bilder så tipsade Susanne mig om ett youtubeklipp med fotografen, skribenten, föreläsaren och läraren Göran Segeholm. Han samarbetar bland annat med tidningen Kamera & Bild, Högskolan i Jönköping, Fotografiska, Fojo och Moderskeppet. I klippet pratar han om betydelsen av bilder och om fotografiet som ett sätta att uttrycka sådant som text och tal inte förmår. Jag vidarebefordrar det och låter det bli post nr 8 i #blogg100.

Tack Susanne för inspiration!

One thought on “Bilder och nya bloggbekantskaper #blogg100

  1. Åh, nu blev jag ju generad av beröm igen – för andra gången den här första veckan av #blogg100. 🙂

    Undrar vad de kommande månaderna ska föra med sig. Ja, en sak vet jag och det är att jag kommer att ha utökat mitt bloggnätverk betydligt och ha fått ännu mer inspiration till att fotoblogga vidare. Och det tror jag gäller många som deltar.

    Förresten hade jag Göran Segeholm som lärare på Högskolan i Jönköpings distanskurs Visuell kommunikation. Det var där jag fick upp ögonen och öronen för hans kloka tankar om bilder.

Leave a Reply

