Tema: Instagram

20130124-101422.jpg
Till att börja med så ska jag motvilligt erkänna att jag till för ett halvår sedan ungefär trodde att Instagram bara var en ny slags kamera app med olika filter att liva upp sina bilder med. Visst, jag hade hört tonåringarna hemma prata om sina instabilder men inte riktigt hajat ändå – man börjar väl bli mossig – till dess att jag på något märkligt sätt kom att prata med min frisör om olika appar. Det var då som jag på allvar började förstå vilken potential som marknadsföringskanal Instagram har.

Med kundernas godkännande (förstås!) lägger Anna, min frisör, upp bilder från salongen och sina nyfriserade kunder i en aldrig sinande ström. Kontot på Instagram är i sin tur kopplat till Twitter och Facebook och naturligtvis följer jag och många med mig Anna  och delar friskt med oss av hennes bilder på våra sociala konton. Smart, eller hur?

Temat för min blogg kommer nu därför i några dagar framöver att vara: Instagram. Jag vill veta mer! Med en vetenskapsmans noggrannhet kommer jag att leta tips och “do and don”ts” i min närhet och på webben och dela med mig av här på min blogg. Hjälp mig gärna!

Första tipset snor jag självklart från min dotter. Visst använder man filter på sina instabilder. Allt annat vore en dödssynd. Eller hur?

2 thoughts on “Tema: Instagram

  1. Jag måste erkänna att jag dödssyndar ibland. Om det är så extremt fint ljus vill jag inte alltid “förstöra” det med ett filter som gör alla ljus fina. Tänker mig att det också kan bero på att jag i alla fall ibland snarare tänker mig att Instagram är en social grej. Bildtwitter, typ. Då känns inte filter obligatoriskt.

    • Det där med att inte använda bildfilter på sina instabilder… Det är klart att det finns emos utan Berny Pålssonböcker också men det är inget jag rekommenderar! 🙂 Go for it!

Leave a Reply

