Nu kör vi. #Blogg100

Yes. Jag med i #Blogg100 och känner mig sjukt taggad! Jag ska, varje dag, 100 dagar i rad, publicera ett nytt inlägg på min blogg. För nu ska skrivkrampen på allvar blåsas bort, hjärnans autopilot kopplas ur och prestationsångesten få ge vika – en gång för alla. För här ska bloggas!

Bakom utmaningen står Fredrik Wass och Bisonblogg som är en av de allra första bloggarna som jag regelbundet följde på den tiden. Jag tror att det var 2008. På Bisonblogg hämtade jag mycket av min inspiration och kunskap om sociala medier. Tack vare Fredrik Wass och några andras bloggar blev jag stärkt i min övertygelse och modig nog, att i hård motvind, själv starta upp konton för olika sociala medier för det projekt som jag då arbetade med på Karolinska Institutet. Vi låg då i framkant och satsningen blev lyckad! Tack alla ni i efterhand!

För er andra som likt mig suttit själv på sin kammare och undrat över det här med sociala medier så vill jag starkt rekommendera att förutom Bisonblogg också kolla lite extra på JMW Blogg där Brit Stakston bloggar, Deepedition och jardenberg unedited. Bara för att nämna några.

Lär mer om #Blogg100 här

Nu kör vi!

Leave a Reply

