Lista på mina bästa podradioprogram

dokumentäJag gillar podradio. Det finns många spännade podradioprogram och det kommer nya hela tiden. Tack vare lättanvända appar på smartphones är det dessutom superenkelt att lyssna på podradio.

Podradio är perfekt att lyssna på i bilen eller under promenaden. Det jag gillar mest är att lyssna på det goda samtalet eller berättelsen, ostört utan avbrott för reklam eller annat snack. I ett podradio-program får berättelsen följa sin egen takt.

Här är min lista på podradioprogram som jag ofta återkommer till:

1. Allvarligt talat – Speciellt alla avsnitt med Kristina Lugn.
2. P1 Dokumentär
3. P3 Dokumentär
4. Verkligheten i P3
5. Katarina Hahr möter

Det finns många andra podradioprogram att upptäcka från betydligt mindre medieimperier än Sveriges Radio och förra året delade den digitala byrån Daytona, för sjunde året, ut utmärkelser till Sveriges bästa podkanaler. Här är deras lista: Svenska podradiopriset 2012

One thought on “Lista på mina bästa podradioprogram

  1. Sveriges bästa podradio – Helen bloggar

Leave a Reply

