Det viktigaste: att hitta rätt ton (och arbetskamrater)

Vad jag saknar mina gamla arbetskamrater på Vattenfall.
Jag kommer aldrig att glömma hur Carinas härliga skratt klingade mellan väggarna i Råcksta. Hur L-M, varje månad, oförtrutet levererade texter om kärnavfall, ofta med en liten knorr eller citat från någon djupsinnig filosof i ingressen. För hur spännande kan en text om kärnavfall egentligen vara? Ni kan ju själva gissa.

Jessica lottade ut Vattenfallmössor på löpande band och hanterade distributionslistor till digitala nyhetsbrev som ingen annan – det var aldrig ett enda utskick som hamnade i fel – inte som jag minns det i alla fall. Olle dokumenterade hur kontorsförråden i Arenastaden fylldes på med pennor och gem. Med skakig handkamera, likt Lars Trier, smög han omkring som en panter och skapade rafflande spänning på högsta nivå av varenda skitsak!

Tack alla ni härliga människor som jag lärde känna på Vattenfall! Tack vare er känner jag mig stark och redo för nya utmaningar!

Att omge sig med ”rätt” människor är viktigt för att kunna göra bra ett bra jobb. Att hitta rätt arbetskamrater; människor som brinner för samma sak som du. En annan bra grej är att se till att leva ett kul liv, och umgås med människor som får dig att prestera. Lätt som en plätt, med andra ord!

Nu gäller det bara för mig att hitta rätt ton för den här bloggen (vilket i princip är lika lätt som att se till att man lever ett kul liv). För det första: Den får inte bli pretentiös. För det andra: Den ska uppmuntra till dialog.

Apropå ton så gillar jag den här bilden från Norr Mälarstrand igår. Den har en vacker och nästan lite svårmodig ton. Mälarpaviljongen är lite av mitt favoritställe sommartid. Rosévin smakar nog aldrig somrigare och godare än just här – en varm och ljuv sommarkväll. Bild

Leave a Reply

